Hva vi kan hjelpe deg med

Ved Skar Kiropraktorsenter tenker vi alltid årsak og analyserer hele kroppen for å finne ut hvor feilfunksjonen sitter og hva årsaken til plagene dine er. Ved førstegangskonsultasjon kan du forvente en grundig kiropraktisk, nevrologisk og ortopedisk undersøkelse, og vi vil analyserer deg gjennom flere informasjonskilder som sykehistorie, statisk palpasjon, bevegelsesanalyse, bevegelsespalpasjon, samt røntgen eller annen bildediagnostikk dersom det er klinisk indikert. Vi legger ekstra vekt på å gjøre grundige og omfattende undersøkelser, samt prioritere spesifikk behandling som tilpasses hver enkelt pasient.

Dette gjør at vi får gode og varige resultater.

Som kiropraktor er man spesialist på å gjenopprette og vedlikeholde normalfunksjon i nerve-, muskel- og skjelettsystemet. Dette fører til bedret bevegelighet, redusert smerte og økt livskvalitet. Følgende er noe av det vi kan hjelpe med ved å stimulere og påvirke nerve-, muskel- og skjelettsystemet:

- smerte i korsrygg
- smerte i nakke
- smerte i brystrygg
- isjias
- hodepine
- svimmelhet
- arm- og skuldersmerter
- bein- og hoftesmerter
- bekkenplager
- knesmerter
- kjevesmerter

Vi behandler også barn og gravide.

HVORDAN BEHANDLER VI
Sentralt i behandlingen står den spesifikke manipulasjonsbehandlingen. Det kan beskrives som en hurtig og spesifikk passiv strekk av strukturene rundt et ledd. Dette har en rekke gunstige fysiologiske virkninger som normaliserer leddbevegelsen, reduserer muskelspenninger og dermed reduserer smerter og gir økt bevegelighet.

I tillegg til leddmanipulasjon prioriteres bløtvevsbehandling. Spenningstilstanden i rundtliggende muskulatur kan bedres gjennom en rekke forskjellige behandlingsteknikker for muskulatur og bindevev som eksempelvis triggerpunktbehandling, strain/counterstrain, passive tøyninger og instrumentell behandling.

Veiledning er også en viktig del av behandlingen. Dette innebærer blant annet å gi tilpasset treningsveiledning, å gi tøye- og mobiliseringsøvelser spesifikt til det aktuelle problemet, samt å gi råd i forhold til generell fysisk aktivitet, arbeidsposisjon, kosthold ol.

Vi kan henvise til MR, CT eller annen bildediagnostikk dersom det er klinisk indikert. Hvis vi ikke kan behandle skaden/problemet direkte henviser vi videre til nødvendig spesialisttjeneste som f.eks. ortopedi, nevrologi, fysioterapi el.

Hos oss er du i trygge hender!